Scherm barst spontaan bij Sony Experia Z3
Gebruikers van een Sony Xperia Z3 of Z3 Compact klagen dat de glasplaat over het scherm of aan de achterkant spontaan barst. Sony wil niet ingaan op het probleem, maar zegt wel dat klanten zich met deze klacht beter direct tot Sony zelf kunnen wenden in plaats van tot de verkoper.
Op het Forum van Tweakers zijn meerdere getuigenissen te vinden van mensen die binnen korte tijd na de aanschaf van hun toestel een barst in hun scherm hadden. Het probleem speelt zich niet alleen af in Nederland. In een enquete van XDA-Developers hebben zich al meer dan achthonderd getroffenen gemeld. Het is niet voor het eerst dat dit soort problemen spelen bij een Xperia Smartphone. Bij de Z was het dit probleem ook al bekend en ontstonden er aan de voor en achterkant van het toestel barsten. De reparatie valt hierbij niet altijd onder de garantie. Sony geeft geen commentaar op het probleem en beroept zich op het feit dat de toestellen onderworpen worden aan zware kwaliteitstests om juist problemen als deze te voorkomen.
Wanneer de klant deze problemen ervaart wijst Sony haar consumenten erop dat zich kunnen melden bij Sony zelf. De klantenservicemedewerkers zijn er op voorbereid dat elke vraag op een bepaalde manier moet worden behandeld. Op deze manier word er gekeken of de garantievoorwaarden van toepassing zijn en kan Sony individueel onderzoek doen naar het toestel van de klant. Zij zijn te bereiken op: 0900-8998318.